Tjänstledig

Idag tog jag med mig lilleman och åkte till mina chefer för lite papperarbete. From min födelsedag är jag tjänstledig. Kändes konstig men ack så bra att skriva dessa papper. Och känslan av att faktiskt slippa jobbet kändes så bra. Ja alltså jag har ju varit utan jobbet ett bra tag nu, men det är inte samma sak. Då är man hemma tar hand om sitt barn och sen går tillbaka till jobbet. Nu går jag från jobbet jag har för att kliva in i en ny era i livet. Att jag går på tjänstledigt är bara en säkerhet. Tryggheten och veta att jag kan gå tillbaka OM nånting med skolan skulle gå åt pipsvängen.

Efter träffen hos cheferna tog vi oss till centrum. Elias fick välja lunch. Det blev en varsin cheeseburgare på Donken. Sen gick vi på Åhlens och kolla sånt som man behöver som student. Pennor, väska, block etc. Måste varit minst tio år sen jag kolla den avdelningen i affären. Men det kändes bra, kul, nervöst och lite läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0