Ut-Slut!

Nu är julen slut hemma hos oss. Granen gav upp för länge sen. Med facit i hand så, ja det var en fin gran men satan vad den har barrat. Sen mer eller mindre dag ett. Och så var det inte med våran förra köpegran. Så några mer gratisgranar blir det inte. Tanken är god men jag vill ha en grön gran, inte en grådassig en som fäller sina barr efter en vecka.

Så det blev ett ut med julen rejs idag. Passa på att hänga ut hela mattan och skaka den. Inget man gör i första taget, den väger bly vår matta. Men nu är det så rent och fint. Och med tanke på detta väder så gör det inte mig nåt att julen smet lite tidigare i år. Elias har ju knappt uppfattat att det är vinter ens. Och jag förstår han. Vart är snön som ska vara på vintern? Han vill åka sin pulka. (jag vet, när man som minst önskar den i skiftet feb/mars det är väl då den kommer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0