Storskär

En semestervecka på landet var till ända. Emil och Jonas tog bilen hem på lördagen. Kvar till söndag var jag Elias och mamma. av en speciell anledning också. Just på söndagar åker Storskär förbi oss. Och eftersom ångbåtar har fallit Elias i smaken nåt enormt ville jag å mamma åka hem med just Storskär. Och vilken fullträff. Regnet var på väg att komma men just som vi åker över till bryggan och väntar in båten spricker det upp. ombord fick vi dom sista platserna i salongen. Perfekt! Efter vi lämnat bryggan frågar jag och Elias om det finns nån möjlighet att vi får gå upp och titta hur kaptenen har det. Det fick vi! Vi kikar in utrustning och ställer lite frågor. Skitläckert! Och innan vi lämna bryggan fråga kapten om lilleman ville ta i ångtutan. Såklart han ville, med mammas hjälp. Så efter vi visslat i ångtutan tackade vi för oss och tog oss vidare ner i maskineriet. Där fick vi träffa en trevlig maskinist som guidade oss runt och visade hur allt fungerade. Kaptenhytten var tuff men maskineriet är Elias stora favorit. Efter dessa besök var vi sugna på fika så vi knalla ner i fiket och försåg oss med lite kaffe, macka och glass. Resten av resan gick som en dans. Så ruggigt nöjd och tacksam min lilleman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0