Bland mjuka moln

Är det inte det ena så är det såklart det andra.

Det som vi egentligen väntat på hände i torsdagskväll. Det som var det bästa men samtidigt det värsta.

Min mormor har gått bort.

Min bästa fina mormor Marianne har i många år varit sjuk, och har med åren blivit sämre. Men hon har genom alla år varit en kämpe, en envis kämpe med humor och glimten i ögat har nu lämnat oss. I torsdags morse blev hon akut sämre. Under dagen hann hennes barn komma till henne och säga hej då. Och torsdag kväll 15 mars 2012 gav hon upp 82 år gammal.

Även om detta var det bästa för mormor, för nu slipper hon ha ont längre så gör det så ont att förlora nån. Hon lämnar ett tomrum efter sig som inte går att fylla ut.

Men mest av allt kommer jag minnas mormor som en glad liten komiker som älskar landet och blommor. Även efter sin bortgång, när vi tar fram det vita arkivet och löser vad hon önskar får hon oss att falla i skratt.

Mormor, jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Mia

beklagar verkligen Tina...

2012-03-18 @ 11:57:31
Postat av: Jessie

Usch, jag beklagar vännen!

2012-03-18 @ 16:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0