Spårvägsmuseet

Tiden går fort när man inte gör nåt också. Veckan har inte bestått utav många måsten. Träffat lite fina vänner, tagit hand om mig själv och gjort mest inget faktiskt. Men jag hade ett uppdrag, ett viktigt. Att göra nåt med Elias.

Eftersom Emil varit rätt hängig och gnällig under en period har han hängt i famnen och gnällt och vägrat annat än bli buren. När Elias sett det har han blivit lite avundsjuk och vill också vara nära. Detta har resulterat i att man bett Elias gått åt sidan för det blir för mycket med två klängiga barn. Vilket iof inte har känts så bra att mota bort han när han bara vill gosa.

Så nu fick sig Elias en utflykt på tu man hand. Jag beslutade för att åka till Spårvägsmuseet. Vi åt en frukost i lugnan ro tillsammans hemma. (Emil och pappa skicka vi iväg till jobb å dagis vid sju). Sen gick vi till tunnelbanan. I stan mötte vi upp mamma och gick till TGI och käka lunch. Ett snabbstopp på Br finns det alltid tid för när mormor är med också. Sen så åkte vi till museet. Elias tyckte det var häftigt och se alla gamla bussar och tåg, testkörde allt som fick testas. Dock blev han lite besviken på att de flesta bussarna fick man inte gå på. Men han verka rätt nöjd ändå må jag säga. Åkte en tur med minitunnelbanan och fikade en glass. En liten titt i leksaksmuseet han vi med också. När vi åkte fick Elias tre bilar med sig hem. Dom lekte han med hela kvällen. Bussen skulle helst sova med han i sängen också, lite hårt tyckte jag så den fick sova på bokhyllan ovanför sängen. Det blev en bra dag med min fina fina lilleman och hans mormor. Tack ni inblandade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0