Fika och fest

Lördagmorgon och vi drar upp rullgardinerna, regn regn regn... Suck! Inte så att man väldigt gärna vill bara ute i en lekpark nu. Men ändå vill jag få ut iaf lilleman en stund. Om inte annat för å få mig lite egentid med honom. Så vi skicka sms till mormor hans å fråga om hon inte ville ses på en fika. Såklart ville ho det så vi begav oss upp till centrum. Först gick vi och köpte lite nödvändigheter så som byxor. Elias har sönder byxor som andra får hål på strumpor. Alltid samma, hål över knäna. Bara denna vecka var det två byxor som rök. Hitta två par fina. Sen var det absolut nödvändigt med nya solhattar till grabsen. Senast det var sol lyckades Elias bränna öronen nä han hade keps på sig, hans hy är känslig mot solen. Så han fick komma med å välja färg. Blå till sig själv och grön till Emil. Mormor hitta fina badbyxor också. Coola blixten mcqueen byxor. Jag kommer ha så söta pojkar vid stranden i sommar. Iaf sen blev det fika. Macka å kaffe för mig å mamma, Elias tog ett säkert kort. Pannkakor och festis. Färdigfikade och färdigshoppade får lilleman den stora äran att följa med mormor hem ett tag och leka. Själv går jag till frisören och fixar håret.

Sen var det bara att skynda sig hem i hällregnet. In, torka sig och byta om. Upp till centrum och möta tjejerna. Hoppa på bussen och åka till Berghem och hem till Mia som fyllt år. Det bjöds på goda vänner, grillat, bål, tårta och massa skvaller. En riktigt bra lördag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0