Gekås

Fredag när vi slutade skolan åkte jag, Natalie och Rebeka som går i min klass till Mörby där Rebekas bil stod. Vi packade in oss och startade resan söder mot. I norrköping stannade vi på max och åt middag. Vidare ner och i Husqvarna blev det kaffepaus. Vid halv nio var vi framme. Hämta ut nyckel till husvagnen vi hyrt och så packa ur bilen. Det regnade ute och vi var trötta så det blev lite snack, ett glas vin och brieost innan vi alla däcka i sängarna.
 
Kl 6.30 lördagmorgon var vi uppe. Gjorde oss klara. Jag och Rebeka gick till servicehuset och hämta ut frukostpaketen. Mm nybakata frallor, juice, kaffe och pålägg. Natalie städade undan medans. När vi ätit vår frukost begav vi oss till Gekås. Mycket folk var det men ingen kö för att komma in. Vi tog alla varsin vagn och gick åt varsitt håll. Vi möttes upp nån timme senare för en kopp kaffe och en check. Tjejerna hade kommit mycket längre än mig. Men vi körde vidare var för sig. Spendera mest tid vid barnkläderna och leksakerna.
 
Sen möttes vi upp för lite lunch. Efter det körde vi ett sista race och vid två-tiden begav vi oss mot kassorna (startade shoppingen vid åtta). Efter vi betalat gick vi mot bilen. Packa den smock och begav oss hem.
 
Efter många timmar i bilen var jag hemma vid halv nio. Väldigt trött, väldigt nöjd! Barnens presenter och julklappar är nu inhandlade och klara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0