Möhippan

Och så blev det äntligen lördag och det var dags för Carolines möhippa. Kl 9.30 mötte jag hennes systrar utanför hennes port, och strax därefter stormade vi in i lägenheten. Förvånad som bara den blev hon. Vi lät henne borsta tänder och klä på sig så gick vi sen till tunnelbanan. På perrongen mötte vi en annan av hennes vänner. Vi knäckte en skumpa och hoppa på tunnelbanan. Vid var och varannan station klev det på nytt folk som fick sig ett glas med bubbel. Framme vid Haga Forum där vi skulle äta brunch med bubbel var vi en skara på 12 personer.
 
Efter ett par timmar vid brunchen var det dags att bege sig. Caroline fick lite olika uppdrag innan vi tillslut gick till Olearys Norrtull där vi körde tre-kamp. Baskett, skytte och en timmes bowling. Jag höll mig i topp tre på bowlingen iaf.
 
Efter bowlingen åkte dom flesta hem till Carolines syster för att förbereda middagen. Några av oss tog sålänge med henne till Kista och make up store där hon skulle få en timmes sminkning. När vi vare klara åkte vi hem till systern i Solna där maten stod färdig på bordet. Tacos som Caroline suktat efter länge stod på menyn. Och vin såklart.
 
Det blev mat, vin, lekar, musik, mer vin, ostar, smink, dans, vin och lite mer vin när vi tillslut packade ihop oss och tog bussen till Sumpan och Garbos. Eftersom vi stod på listan gled vi förbi kön. Beställde varsin drink och begav oss sen till dansgolvet. Vid tvåtiden gjorde vi kväll och jag och Caroline tog sällskap hem till Vällingby. Sjukt lyckad kväll och jag är mer än nöjd, det vet jag att Caroline också var. Nu ser jag med spänning fram emot själva bröllopet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0