Skönt hängig söndag

Barnen och jag är uppe och på strålande humör. En morgon när man får göra lite som man vill. Emil äter frukost på golvet. Elias i sitt rum och jag framför spisen där jag står och steker pannkakor. Jag gör lunch vi ska ha med oss när vi går bort idag.
 
Efter frukosten är det lite lek medans jag plockar undan. Påklädning, tandborstning och så utgång. Först går vi upp till centrum och jag köper en efterlängtad ny vinterjacka. Äntligen! Sen tar vi bussen hem till familjen Sundqvist/Löf. Till Emils flickvän Tilde, Elias bästa kompis Anton pch till min alldeles egna Sofia. Som vi alla har längtat.
 
Väl inne så slänger vi direkt fram pannkakorna och äter lunch. En sedvanlig lunch med barn. Alltså, ett vattenglas på bordet, sylt i knät, pannkakor på golvet. Men det var rena fat och mätta magar när vi var klara så nöjda var vi iaf.
 
Efter lunchen klär vi på oss och går ut och leker. Vi går till skolan och tittar eftersom vi båda funderar på att sätta våra blivande skolbarn i skolan som finns nästgård. Storkidsen leker som aldrig förr. Minisarna sitter i sandlådan och gräver, tjuvnyps lite emellanåt. Åker rutchkana och gräver lite mer. Mammorna sitter brevid och tar igen allt som vi missat. När vi helt plötsligt blir ensamma och långt bort hör ord som, WOW! OJ?!? så anar vi oråd. Med all rätt! Hela gänget har hittat en STOR lerig vatten/lerpöl som dom glatt springer i. Alla utom Anton är upp över öronen kladdiga. Så det blev till och vända hem.
 
Med nya kläder på satte kidsen igång och leka lite. Pappa Jonas som fick en liten lucka i jourarbetet hade kommit hem och vi satte oss ner för en kaffe.
 
Jonas försvann iväg på nytt jobb och jag och Sofia försvann in i sovrummet för lite klänningprovning. Jag hittade en alldeles bedårande klänning jag fick låna av henne som jag ska ha på kommande bröllop jag och Jonas ska på.
 
Emil och Tilde lekte så fint tillsammans i Tildes rum. Första gången dom faktiskt har en riktigt gemensam lek tillsammans. Nån typ av mamma-pappa-barn lek. Emil lagade mat och serverade Tilde. Tilde åt maten och bytte blöja på dockan och assistera vid behov i köket. Underbart kul!
 
Vid detta lag började vi bli hungriga igen. Så jag och Sofia går in i köket och gemensamt lagar en enkel men stor och god tacomiddag. Elias och Anton äter gladeligen. Emil har lite svårt att konsentrera sig på maten då han måste vakta barnvagnen han parkerat nedanför. Tilde petar lite i maten men vill gärna sitta i knät då hon börjar bli trött.
 
Efter maten får grabbarna leka liten stund till innan det ska städas. Jag å Sofia tar oss ett varsitt glas vin innan kvällen rundas av. Vid åtta tar vi bussen tillbaka hem och grabbarna somnar ovaggade så fort vi är hemma.
 
Lätt den bästa söndagen på länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0