Stor vs Liten

Efter skolan i fredags var familjen bjuden hem till min klasskompis och hennes kille och två hundar på fika. Jättetrevligt! Grejjen är den att dom har två hundar. En stor och en liten. Den stora, en pitbull är den snällaste av hundar jag träffat. Väldigt pussig, närsökande och bufflig. Men bara snäll. Den lilla, en chiuaua(?!) är den skälligaste lilla värstingen jag varit med om. Hon gömmer sig under sängen och vägrar låta sig hälsas på. Kommer man för nära visar hon tänder och morrar.
 
Så när storhunden har fått hälsat färdigt. Bufflat och pussats (till Emils stora förtjusning) ligger han och sover med huvudet mot min axel. (Jag satt nedanför soffan och han låg på soffan) Lillhunden ligger kvar under sängen och skäller så fort nosen sticker fram.
 
Vad jag ville ha sagt med detta? Jag vet inte , bara det att jag ville ta kål på en del fördomar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0