Tårta på söder

Och så kom äntligen helgen. Grabbarna och jag har kört hårt hela veckan och faktiskt klarat oss finfint. Tvkontrollen kom igång till slut så veckan har vi överlevt.
 
Men helgen kom. Efterlängtad! Dagen till ära var vi hembjudna till min morbror Ove som fyllt år. Han har flyttat till en trea på Mariatorget och det var första gången vi kom och spana in lägenheten. Men innan dess hade grabbarnas mormor lovat att Elias skulle få gå på riddaraffären och köpa en ny riddare till samlingen (BR-leksaker i stan). Gladeligen gick Elias och plockade ut två nya riddare och en kapult som han säger (katapult). Emil fick en bil. Med glada och nöjda söner tog vi oss nu till Mariatorget på Söder. Lägenheten var väldigt charmig och utsikten kändes lite Karlsson på taket eller Bröderna Lejonhjärta-likt. Mysigt värre! Efter tårta, bulle, kaffe och massa lek med sysslingarna så åkte vi vidare hem.
 
Väl hemma var det bara stuva in barnen och vissa Timmy som vi mötte i trappen som kvällen till ära skulle vara barnvakt ett par timmar åt grabbarna vart allt det väsentliga fanns. För själv skulle jag iväg på födelsedagsmiddag i Hässelby. Jessie har fyllt år och bjöd på mat. Så dit åkte jag. Men det blev en tidig kväll. Kom hem strax efter åtta. Timmy segla vidare och jag hoppade ner i mjukbyxorna å körde soffmys med grabbarna tills dom båda somna gott i min famn. Mina underbara små hjärtan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0