Flyttat å klart!

Min mamma har velat flytta länge. Ensam i en fyra är rätt bortkastat. Men nu så, äntligen har hon fått tag på en lägenhet hon tycker om. Så i lördagsmorse klockan nio var det samling hos mamma. Min familj, pappa och bröder samlades för en rejäl frukost. Men magarna fulla drog vi igång. Vi d vi fyllde ganska fort en bil som åkte ivägnoch tömdes i nya lägenheten. Bilen kom tillbaka och vi fyllde den en gång till. Bilen kom tillbaka och nu fyllde vi den två omgångar med saker som skulle på tippen. När vi kom till nya stället började vi med och äta flyttgrytan och fika. Sen plockade vi fram allt det viktiga. Jag och Jonas plockade ner några dörrar i källaren och gjorde det lite mer öppet och fint. Sex våningr upp i ett höghus. Väldigt fin utsikt men lite läskigt ör det allt med dessa höjder. Tur att balkongen är inglasad. 
 
Strax före klockan sju åkte vi från mamma. Lång dag blev det men den flöt på väldigt fint och alla hade lagom att göra hela tiden. En rätt organiserad flytt om man kan säga så. Lite jobb med att underhålla Emil var väl det enda som behövdes ibland. Elias hade ju turen att hans dagiskompis mamma frågade om dom inte fick låna hem honom då hennes son behövde stimuleras och ville leka med just Elias. Så Elias fick leka med kompis och äta gott medans vi flyttade. Kunde inte blivit bättre. 
 
Med värkande muskler i hela benen somna jag gott i soffan i lördagskväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0