22/1-Palmitos Park

Eftersom mina bröder slog till på en utekväll igår så bestämde jag och mamma att vi ville hitta på nånting med Elias. Vi bestämde att vi skulle åka till djurparken Palmitos Park som ligger 15-20 minuters taxiresa från hotellet.
 
Så vi smög upp och åt frukost, klädde på oss och gick ut till en taxi som tog oss ut till Palmitos Park.
 
En underbar liten park dom byggt ut mitt ute i ingenstans. Det är så kul att ta med Elias på såna här ställen för han är verkligen genuint intresssrad. Mycket, wow, kolla mamma, kolla mormor åhh va häftig.
 
Mycket fina färgglada fåglar vi såg först. Sköldpaddor som fick Elias stora uppmärksamhet. Mer fåglar och sen en krokodil som låg och sov bakom sin glasvägg.
 
Vi kom till en herre som hade papegojjor, 5-6 st man kunde fotograferas med. Jag ville absolut att jag och Elias skulle ta ett sånt kort men han var inte alls med på samma notor. Jag bad snällt men han vägrade. Då försökte herrn med papegojjorna locka honom. Han var lite tveksam, men när han fick klappa papegojjan och fick en puss på kinden av den kände han sig mer avslappnad och kom och satte sig hos mig.
Det blev ett kort och jag kände mig nöjd!
(för ca 13 år sen var jag på samma djurpark med Jocke, morbror Ove och kusin Petra. Tog ett likadant kort med Jocke, Petra och papegojjorna då.)
 
Sen kollade vi en fågeluppvisning med stora havsörnar. Magnifika fåglar! Ingenting mot våra småfåglar vi har här hemma i lilla Svedala.
 
Nu hade hungern satt in så vi begav oss mot restaurangen och åt lite mat.
 
Vi var klara med maten alldeles lagom till uppvisningen av delfinshowen. Så vi bänka pss längst fram och kolla in fiskarna när dom visa upp vad dom kan.
 
Efter det gick vi in i fjärilshuset och kollade fjärilar. Väldigt stora färgglada fjärilar som bodde där. Fina!
 
Nu började vi närma oss slutet av parken. Vi passerade in lite mer fåglar, emuer, påfåglar och flamingos. Och kängrusar. Väldigt fina djur. Första gången jag ser såna. Trodde dom skulle vara mycket större, men dom var rätt små, som Elias höga och väldigt söta.
 
Innan vi lämna parken fick Elias köpa nåt han ville ha i butiken. han valde en krokodil. Jag gick och köpte kortet med papegojjorna. Sen tog vi en taxi tillbaka hem.
 
Otroligt lyckad utflykt med nöjda deltagare!
 
Väl hemma på hotellet joina vi bröderna vid poolen. Elias hade bad abstinens så han hoppa i på en gång. Jag tog en kall god dricka vid poolkanten å njöt! Mycket avslappnad å njutfull semester det här.
 
När vi samlat lite nya krafter och lapat än mer sol bytte vi om och gick till Yumbo. Först middag sen minigolf.
 
Det blåste rätt mycket på golfbanan så mamma smet hem lite tidigare. Men jag och grabbarna spela klart matchen. Timmy vann!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0