24/1-Båtutflykt och vilda delfiner

Det börjar närma sig slutet nu, tyvärr. Och en till gemensam utflykt måste vi åka på, vi bestämde att det fick bli en båtutflykt. Så till havs!!
 
Vi blev upplockade utanför grannhotellet på torsdag vid tio. Åkte till en hamn 30 min från där vi bor. Puerto Rico. Där hoppa vi på en katamaran och gled ut till havs. Tur att vi alla hade preppat oss med åksjukepiller (sist jag åkte båtutflykt på Teneriffa såg jag bara påsens botten mellan alla kräkattacker) för det är vågor som inte riktigt är vad man är van vid på våra sjöar hemma. Långa vågor. Man ser himlen, sen havet, himlen, havet... Efter nån timmes färd utåt kommer det ett stim delfiner simmandes. Vackra djur!
 
Sen vände båten och åkte tillbaka till en liten lagun där man fick bada om man ville. Ingen av oss hoppade i. Vi njöt av solen istället.
 
När vi så småningom kom tillbaka till hamnen väntade bussen på oss och vi åkte tillbaka till hotellet vi blev upplockade vid. Ett stop vid supermarket där vi handla lite crossianter och frallor till fikat blev det. Sen hem, Elias ja vad kan vi tro att han gjorde?! Raka vägen ner i poolen såklart. Timmy och Jocke följde med honom ner. Jag och mamma dukade ut lite lunchfika och påbörjade packnigen lite. Vi fikade och passade sen på att få ut så mycket som möjligt av den tid vi hade kvar. Sol och pool såklart! Tror vi höll oss vid poolområdet fram till sex snåret innan solens värme började ge med sig. Då gick vi en och en in och duschade och bytte om. Dags för sista middagen. Det fick bli en buffe i Yumbo center.
 
Efter maten skulle Elias avsluta med "afrikanska studsmattan" och mamma med lite shopping. När dom två var klara med sitt gick dom hemåt. Jag och grabbarna stannade kvar. Grabbarna satte sig och tog en drink. Jag gick en liten runda helt allen. Hittade dock inte allt för mycket. Lite smått och gott innan jag gick och slog mig ner hos mina bröder. Dom hade bara hunnit med en drink var så vi besällde in lite blandat gott. Och gott var det verkligen. Vi satt där och skrattade, pratade, drack och njöt av den utomordentligt lyckade semester vi faktiskt haft tillsammans. Aldrig tidigare har jag gjort en resa med mina bröder. Vi konstatera att det var en fullträff! Vi kollade varandras bilder vi tagit under veckan. Fnissade lite åt min och Jockes röda nösor vi lyckats dra på oss efter båtutflykten.
 
När vi fått i oss ett gäng drinkar drog vi oss hem och fortsatte samtalet hemma på uteplatsen. Jag kände hur trött jag faktiskt var så jag tacka för mig och kröp ner till sängs. Pojkarna gick ut för en sista öl innan det var slut på det ljuva livet i solen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0